Diana Zac

è Medico, Psichiatra, Psicoanalista, Docente Ricercatrice IUSAM – Asociación Psicoanalítica de Buenos Aires (APdeBA).
Teacher, Medical Doctor and Psychoanalyst. Specialized in treatment of children and adolescents with severe behavioural disorders. Member of the Theacher Developement Group of The IUSAM-Buenos Aires Psychoanalytical Association (APdeBA). Participates in the projects of investigation- action in Centers of Early Stimulation, kindergartens, primary and secondary schools, Institutes of Educational Formation and Project of Investigation presented in The Latinoamerican Psychoanalytical Entities Federation (FEPAL) and International Psychoanalytic Association.
Email: dianazac273@hotmail.com

Tutte le pubblicazioni dell'autore su Funzione Gamma / All publications of the author on Funzione Gamma

Campo grupal y contexto escolar. “Cuando a la sociedad le pica se rasca en la escuela”

di , , | Posted in N.32 - El campo psicoanalítico según el modelo desarrollado por algunos analistas de la (APdeBA). Aspectos grupales de la mente. Su influencia en los grupos, pareja, familia, instituciones. | Tagged , , , ,

Abstract Seleccionamos esa frase porque consideramos que da cuenta de algunas creencias inconscientes compartidas por los grupos sociales que conforman la comunidad, entre ellos padres, periodistas, docentes, estudiantes, políticos, gobernantes. Podríamos decir desde el enfoque de los grupos que plantea … Continue reading

Group Field and School Context. << If Society Has an Itch, School Gets Scratched>>

di , , | Posted in N.32 - The psychoanalytic field according to the model developed by analysts of APdeba. Groupal aspects of the mind and their influence in groups, pairs, family, institutions | Tagged , , , ,

Abstract We have chosen the previous quotation because we consider it accounts for some unconscious beliefs shared by the social groups which are part of the community, such us parents, journalists, teachers, students, politicians and leaders. Based on Bion’s approach … Continue reading

Campo gruppale e contesto scolastico. “Quando la società ha prurito ci si gratta a scuola”

di , , | Posted in N.32 -Il campo psicoanalitico secondo il modello sviluppato dagli analisti del APdeBA. Gli aspetti gruppali della mente e la loro influenza nei gruppi, nella coppia, nella famiglia, nelle istituzioni | Tagged , , , ,

Abstract Abbiamo scelto questa frase iniziale come titolo al nostro lavoro perché crediamo che dia conto di alcune credenze inconsce che sono condivise dai gruppi sociali che costituiscono la comunità, tra genitori, giornalisti, docenti, studenti, politici, governanti. Attraverso una lettura … Continue reading